camera

1η ΗΜΕΡΙΔΑ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ “ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΟΔΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ”

H άμεση και ταυτόχρονη επικοινωνία και συνεργασία όλων των εμπλεκομένων φορέων, με στόχο την ταχύτερη αντιμετώπιση των τροχαίων ατυχημάτων, ο συντονισμός της διακομιδής των τραυματιών μέσα από ειδικά κέντρα επιχειρήσεων που θα βρίσκονται σε διάφορες περιοχές στην Ελλάδα και η δημιουργία τμημάτων επειγόντων περιστατικών, επανδρωμένων με γιατρούς διαφόρων ειδικοτήτων, ήταν μερικές μόνο από τις σημαντικότερες προτάσεις που υποβλήθηκαν και έγιναν αποδεκτές από το σύνολο των παρευρισκομένων, στο πλαίσιο της 1ης ΗΜΕΡΙΔΑΣ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ, με θέμα τη διαχείριση ατυχημάτων σε οδικά δίκτυα, που ολοκληρώθηκε με επιτυχία εχθές στις 8 Μαΐου. Η Ημερίδα διοργανώθηκε από την Αττική Οδό Α.Ε. και τις Αττικές Διαδρομές Α.Ε. με τη συνεργασία του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας του Τεχνικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας (ΤΕΕ). Ο κ. Βασίλης Χαλκιάς Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας Αττικές Διαδρομές Α.Ε. προσφωνώντας τους ομιλητές εξήγησε ότι ο βασικός σκοπός της Ημερίδας είναι να φέρει πιο κοντά όλους τους φορείς που εμπλέκονται σε ένα τροχαίο ατύχημα: την Τροχαία, το ΕΚΑΒ, την Πυροσβεστική, τις εταιρίες που διαχειρίζονται τις οδικές υποδομές και θεσμικούς φορείς που εμπλέκονται νομικά, ώστε να αποκτήσουν κοινές διαδικασίες και κατά συνέπεια κοινές δράσεις, με στόχο την αποτελεσματικότερη και πιο γρήγορη διαχείριση ενός ατυχήματος. Την έναρξη της Ημερίδας κήρυξε ο κ. Δημήτρης Κούτρας, Πρόεδρος της Αττικής Οδού Α.Ε. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε η Αττική Οδός εφαρμόζει τα πλέον εξελιγμένα μέτρα τόσο για την άμεση αντιμετώπιση κάθε κινδύνου όσο και για την πρόληψή του. Επεσήμανε επίσης ότι σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, το ποσοστό των ατυχημάτων της Αττικής Οδού είναι 3 με 4 φορές χαμηλότερο, από αυτό των αντίστοιχων αυτοκινητόδρομων της χώρας μας, ενώ κινείται σε παρόμοια επίπεδα με το ποσοστό των ευρωπαϊκών οδικών αξόνων που έχουν τα λιγότερα ατυχήματα. Γι αυτό πρόσθεσε απονεμήθηκε στην Αττική Οδό το 1ο Ευρωπαϊκό Βραβείο Οδικής Ασφάλειας, από τη Διεθνή Οδική Ομοσπονδία (international Road Federation ? IRF). Τέλος αναφέρθηκε και στην ασφάλεια που αισθάνονται σήμερα οι χρήστες της Αττικής Οδού όπου σύμφωνα με την έρευνα που διενήργησαν οι εταιρίες Invision / Metron Analysis, το 95% των χρηστών είναι ικανοποιημένοι από το επίπεδο της ασφάλειας που τους παρέχει η Αττική Οδός, ενώ το υπόλοιπο 5%, που αισθάνεται ανασφαλές, αποδίδει το αίσθημα αυτό στην κατά τη γνώμη τους κακή οδήγηση των άλλων οδηγών που κινούνται στον αυτοκινητόδρομο. Χαιρετισμό απηύθυνε ο κ. Γιάννης Αλαβάνος, Πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, ο οποίος επεσήμανε την έλλειψη χωροθέτησης, στο οδικό Δίκτυο, των Σταθμών Ελέγχου Επικίνδυνων Εμπορευμάτων και Επαγγελματικών οχημάτων, γεγονός που έχει σα συνέπεια μέσα σε διάστημα 8 μηνών, από τον Ιούλιο του 2006 ως τον Φεβρουάριο του 2007, να έχουν προκληθεί 4 πολύ σοβαρά ατυχήματα με Επικίνδυνα Εμπορεύματα. που είχαν σα συνέπεια μεγάλες απώλειες σε ανθρώπινες ζωές, σημαντικές υλικές ζημιές, αλλά και απειλές πρόκλησης μέγιστης περιβαλλοντικής καταστροφής. Κλείνοντας επεσήμανε την ανάγκη για βελτίωση των οδικών υποδομών γεγονός που θα συμβάλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Ο Γενικός Γραμματέας Συγχρηματοδοτούμενων Δημοσίων Έργων κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, στην ομιλία του αναφέρθηκε στο γεγονός ότι σήμερα η άσφαλτος κοστίζει στην ελληνική κοινωνία 1.500 νεκρούς και περίπου 20.000 τραυματίες τον χρόνο. Επεσήμανε δε ότι το Υπουργείο Δημοσίων Εργων θα καταβάλει μια εντατική και συστηματική προσπάθεια, με συγκεκριμένα έργα, ώστε να μην υπάρξουν νέα θύματα. Αναφέρθηκε επίσης στη Λευκή Βίβλο για την Οδική Ασφάλεια στην οποία η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει θέσει ως στόχο το 2010 να έχουν μειωθεί οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα στη χώρα μας κατά 50%, σε σχέση με το έτος 2000. Ο Βουλευτής και Πρόεδρος της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Άρης Σταθάκης, επεσήμανε ότι στην Ελλάδα έχουμε κάθε ημέρα, 6 νεκρούς και δεκάδες τραυματίες και αναπήρους, καταστρέφονται δεκάδες οικογένειες, ενώ το κράτος πληρώνει απίστευτα χρήματα για τα θύματα. Εντόπισε δε σαν το μεγαλύτερο από τα προβλήματα ότι οι Ελληνες δέχονται το γεγονός αυτό σαν κάτι φυσιολογικό. Πρόσθεσε επίσης ότι γίνεται μια καινούργια προσπάθεια τόσο από τα Υπουργεία Μεταφορών και Δημοσίας Τάξης, όσο και από διάφορους φορείς ώστε να ανοιχθούν νέοι και ασφαλέστεροι δρόμοι. Εκλεισε δε λέγοντας ότι «’Εστω και ένα παιδάκι να σωθεί από την προσπάθειά μας, θα μπορούμε να λέμε ότι κάναμε το καθήκον μας». Οι βασικές διαπιστώσεις της Ημερίδας αφορούσαν τις Υπηρεσίες Επέμβασης και δη της Τροχαίας, της Πυροσβεστικής και του ΕΚΑΒ, καθώς και των φορέων λειτουργίας της Αττικής Οδού, της Εγνατίας Οδού, της Γέφυρας Ρίου Αντιρίου και του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας του ΥΠΕΧΩΔΕ. Στην Ημερίδα συμμετείχαν επίσης: ο Υπαρχηγός του Πυροσβεστικού Σώματος κ. Φώτης Παππάς, ο Διευθυντής της Τροχαίας Αττικής κ. Κωνσταντίνος Κουμαντάνος, η κα Κωνσταντίνα Κοσμίδου ως εκπρόσωπος του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, ο κ. Γιάννης Χανδάνος, Πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, ο κ. Γιάννης Παυλίδης, ως εκπρόσωπος της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιριών, η κα Μαρινέττα Γούναρη ως εκπρόσωπος του Δικηγορικού Συλλόγου της Αθήνας, εκπρόσωποι φορέων, συλλόγων και επιτροπών που σχετίζονται ή εμπλέκονται στην αντιμετώπιση οδικών συμβάντων, τροχονόμοι, πυροσβέστες. μηχανικοί και συγκοινωνιολόγοι που ασχολούνται με τη διαχείριση των οδικών υποδομών.